Sabtu, 30 Mei 2015

Oishi vs Oishi

Sumber gambar:http://www.malaysiafreebies.com/promotion/oishi/

Ini adalah ringkasan kes cap dagangan berkaitan jenama OISHI.

Plaintif: Oishi Group Public Company Limited.
Defendan: Liwayway Marketing Corporation

Plaintif memohon pembatalan pendaftaran cap dagangan oleh Defendan bagi kelas 30 dan 43.
Plaintif menyatakan Defendan telah mendaftarkan cap dagangan Oishi tetapi tidak pernah menggunakannya.

Oleh itu, Plaintif memohon agar cap dagangan Oishi di keluarkan dari daftar cap dagangan kerana non use  [seksyen 46(1)(b) Akta Cap dagangan Malaysia].

Cerapan pasaran atau Market survey oleh pihak Plaintif menunjukkan bahawa tiada penggunakan cap dagangan atau jenama Oishi oleh defandan di beberapa kawasan utama di Malaysia.

Seksyen 10, 14 dan 37 juga dihujahkan di dalam kes ini.

Mahkamah membenarkan  permohonan Plantif.

Kisahnya boleh rujuk SINI.



Cap dagangan Malaysia                    Trademark Malaysia


Norunnuha Sdn Bhd
Agen Paten, Cap dagangan dan rekabentuk industri Malaysia

Registered Patent, Trademark and Design Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sila isi borang pertanyaan IP

Nama

E-mel *

Mesej *